5 anledningar att digitalisera B2B

Behöver B2B-företag verkligen bry sig om att digitalisera? Svaret är tveklöst ja - vi har sammanfattat en lista med de 5 viktigaste argumenten.

  1. Dina kunder är (vanliga) människor
    Vi förväntar oss samma digitala service och tjänster när vi handlar B2B som när vi shoppar privat. Annars väljer vi en annan leverantör som kan erbjuda det.

  2. E-handeln växer för varje år
    B2B digital handel förväntas växa med 10-15 % per år* och enligt Forrester föväntas den att omsätta 1,13 trillioner dollar år 2020.

  3. Nya affärsmöjligheter
    Bättre service, ökad försäljning och nya affärsmodeller - det finns många fördelar för dem som satsar.

  4. Digital handel har gått från att vara IT-projekt till affärsprojekt
    De företag som lyckas bäst idag är de som involverar flera olika avdelningar i projektet, som marknad och försäljning.

  5. Mätbara resultat    
    Varje klick, konvertering och transaktion kan mätas och visa exakt vilka insatser som ger resultat och vilka som bör justeras.  

Nyfiken på ett B2B-företag som lyckats med sin digitala satsning? Läs gärna caset om vår kund Direktronik, som förutom förbättrad service och ökat internt engagemang även har ökat både antal order och omsättning online.

*"Svensk B2B handel 2016"