Authority bygger ny webblösning åt Barncancerfonden

Barncancerfonden satsar på att utveckla sina digitala tjänster. Uppdraget har gått till Authority, som leder det tekniska utvecklingsarbetet.

Barncancerfonden är en av Sveriges mest välkända insamlingsorganisationer, som hjälper barn som drabbats av barncancer. Barncancerfonden vill nu lyfta sin digitala närvaro, för att förbättra möjligheterna att samla in mer medel till den viktiga verksamheten.

Barncancerfonden.se är den centrala kanalen för Barncancerfondens digitala kommunikation. Med nya och smarta funktioner vill man förbättra besökarnas upplevelse, oavsett om man söker råd och stöd, eller om man vill bidra med medel till forskningen.

Authority kommer tillsammans med kommunikationsbyrån Intellecta Corporate att leda arbetet med Barncancerfondens nya digitala plattform och kommunikation. Arbetet är påbörjat och den nya plattformen ska lanseras under 2017.

Authority bygger lösningen på EpiServer och står bland annat för utveckling, test och produktionssättning.

- Vi är naturligtvis mycket hedrade att Barncancerfonden valt oss för detta arbete. I våra uppdrag pratar vi normalt mycket affärsmål, konvertering och ROI. Med Barncancerfonden är det lite annorlunda, här leder en bra konvertering i slutänden till att fler drabbade att kan överleva sin sjukdom. Detta är givetvis är mycket inspirerande och motiverande för alla som jobbar i projektet säger Jonas Lundquist, vd på Authority. 

Fakta om Barncancerfonden

Under 2015 delade Barncancerfonden ut rekordbeloppet 236 miljoner kronor, som gick till forskning och utbildning kring barncancer.

Syftet med Barncancerfondens webbplats är att stödja organisationens uppdrag - att stödja forskningen kring barncancer, samt att utbilda och informera kring barncancer.