Succé för GolfStars nya online-tjänst

GolfStars nya abonnemangstjänst har blivit en succé. Den digitala tjänsten som utvecklats av Authority lanserades förra veckan och har redan lockat många att ansluta sig.

GolfStar är Nordens största golfföretag med över 30 000 aktiva medlemmar, som har tillgång till 21 banor i Stockholmsområdet. Med den nya abonnemangstjänsten kan medlemmarna få tillgång till alla banor, eller göra sitt eget urval med sina sex favoritanläggningar. Golfabonnemanget finns som två alternativ, 12 månader eller 36 månader och väljer man det sistnämnda erbjuds man dessutom ett rabatterat pris.

-  Lanseringen var lyckad, vi såg direkt att marknaden var mogen för att teckna sig för golfabonnemang, som ju är något helt nytt i Sverige, säger Stefan Brikell, medlemsansvarig på GolfStar.

- Det tickar in nya medlemmar hela tiden. Då ska man komma ihåg att golfsäsongen i Sverige i princip är över, så det är rätt anmärkningsvärt, fortsätter han.

GolfStar valde Authority som digital byrå i arbetet med att ta fram den nya tjänsten till golfstar.se. Authority har bland annat byggt en plug-in till Svea Web pay, som används som betallösning på sajten.

- Vi är glada att få hjälpa GolfStar i deras satsning på att förändra marknaden för golfmedlemskap. De är helt rätt ute – varför ska man inte kunna köpa sitt golfmedlemskap på samma sätt som sitt medlemskap på gymmet, Spotify eller Netflix? Som digitalbyrå är det dessutom kul att få arbeta med ett företag som verkligen ser till att möta sina kunders behov av nya tjänster, säger Jonas Lundqvist, vd på Authority.

I uppdraget ingick även att ta fram användargränssnittet, det vill säga det utseende som möter besökarna när de vill köpa ett medlemskap.

- Vi vill få kunden att upptäcka det nya abonnemangsformatet, säger Johan Thuresson, art director på Authority.

- Vi har utgått från GolfStars befintliga gränssnitt, produktifierat deras erbjudande och skapat det nya abonnemangsformatet. Det går alltid att välja kontant betalning, men abonnemang är det förvalda alternativet, säger han.

På GolfStar är man mycket nöjda med gensvaret efter lanseringen. De två första dagarna som det gick att köpa det nya golfabonnemanget gick försäljningen över förväntan.

- Det har kommit många positiva kommentarer och jag är tämligen övertygad om att vi kommer att attrahera nya medlemmar, säger Stefan Brikell.