Boob väljer Authority som digitalpartner

Authority blir strategisk partner till svenska mammavarumärket Boob Design, som ser stora tillväxtmöjligheter i sin e-handel genom att stärka sin digitala affär.

Boob är det svenska varumärket som skapar plagg med dubbelfunktion för gravida och ammande kvinnor med tidlös och hållbar design. Företaget har haft en stadig tillväxt och en viktig kanal för både försäljning och kommunikation till kunderna är Boobs webbshop, som idag riktar sig till 56 marknader.

För att kunna fortsätta växa och möta kundernas behov kommer Boob under 2018 att skapa en e-handel som erbjuder en ännu mer attraktiv köpupplevelse, med större möjligheter till riktade kampanjer på olika marknader. Ett annat stort fokus kommer vara mer inspiration och utökat innehåll.

Därför har Boob valt Authority som ny digitalbyrå. Uppdraget består bland annat av att stödja Boob i deras tillväxtresa, med hjälp av insatser inom teknisk utveckling, strategi och e-handelsutveckling.

- Vi har efter noggrann research valt Authority till vår partner för det viktiga arbetet som ligger framför oss. Authoritys tekniska spetskompentens i kombination med deras genuina intresse och engagemang för kunden och att bidra till uppsatta mål gör att vi ser fram emot ett givande samarbete säger Lena Kinberg Södergren, vd på Boob Design.

Första steget i samarbetet blir att lyfta e-handelsplattformen genom en övergripande strukturell förändring.

- Det ska bli mycket spännande och roligt att få följa med på Boobs resa och bidra med vår kunskap kring e-handel och digital utveckling, säger Jonas Lundqvist, vd på Authority. Dessutom har vi ett personligt engagemang i varumärket, då vi har flera medarbetare som själva använt Boobs plagg och som vet vilken skillnad deras kläder gör.