Röda Korset – nominerade i Optimizer Awards 2021

Vi är mycket stolta över nomineringen till Optimizer Awards 2021 tillsammans med Röda Korset och Springtime-Intellecta.

En iPad på en svart bordsskiva. Skärmen visar en sida från rodakorset.se

Och dessutom i hela tre olika kategorier: Best B2C Digital Experience, Most Innovative Digital Experience och Most Customer Centric Digital Experience.

Tillsammans har vi under flera år strävat mot att uppnå visionen “Ett Röda Korset på nätet”. Nu är vi äntligen där, men självklart fortsätter arbetet med att bli ännu bättre.

Vår tekniska lösning bygger på Optimizelys DXP (Digital Experience Platform), vilket är Optimizelys molnbaserade lösning. Det har gett oss bra möjligheter för lösningar att bygga, hantera och optimera digitala användarresor. Vi använder oss bland annat av Optimizely Commerce Cloud och Optimizely Content Cloud och alla integrationer sker sedan i Azure. Det innebär att vi på ett unikt sätt kunnat väva samman produkter/gåvor och innehåll med möjlighet att ge en gåva direkt i en innehållstext.

Röda Korset är en av de största hjälporganisationerna i Sverige, med en stark lokal närvaro. De är dessutom världens största humanitära nätverk med organisationer i 192 länder och hjälper människor som drabbas av kriser och katastrofer över hela världen. Vi har haft förmånen att jobba tillsammans med Röda Korset under många år.

Läs gärna mer om vårt uppdrag